Niewielu pewnie zdaje sobie sprawę, jak wielką mocą dysponował cukier w Polsce międzywojennej. Wszystko za sprawą dwóch słów hasła reklamowego z lat 30 XX wieku, autorem których był Melchior Wańkowicz. „Cukier Krzepi” tak brzmiało hasło warte 5000 przedwojennych złotych, które dla porównania dzisiaj odpowiadałyby wartości około 50 000 zł. Hasło wpisywało się w kampanie mającą na celu zwiększenie popytu na cukier bez konieczności podnoszenia jego ceny.
Uwadze nie może umknąć również fakt, że oprócz hasła w reklamie cukru pojawiały nietuzinkowe grafiki, oraz teksty i dopiski, które z dzisiejszego punktu widzenia mogą wydawać się „lekko mówiąc” nieaktualne. „Matko nie żałuj cukru – cukier to najskuteczniejszy środek odżywczy” – to wręcz niesamowite, że tego typu hasła widoczne były w prasie i na ulicach polskich miast mniej niż sto lat temu.