Historia polskiej reklamy – Prusakolep

Polska lat osiemdziesiątych, to ciężki okres w Naszej historii. Ogólna sytuacja polityczno-gospodarcza w kraju spowodowała, że w sklepach zaczęło brakować podstawowych towarów. Brak środków czystości doprowadził do rozwinięcia się różnego rodzaju szkodników. Tu właśnie zaczyna się historia Anatolija Dunajewa, amerykańskiego biznesmena z polskimi korzeniami, który pomysł produkowania w Polsce środka na prusaki przerodził w solidną jak na tamte czasy firmę.

Graphic by Raptor

Pod koniec lat osiemdziesiątych Przedsiębiorstwo Zagraniczne w Polsce „GRAND-POL” w Warszawie, wprowadziło na rynek produkt, który później został uznany jako produkt kultowy. Opakowanie zawierało dwie pułapki lepowe na prusaki, a sam środek uzyskał atest PZH w 1984 roku.

Pod koniec lat osiemdziesiątych prusakolep zyskał dużą popularność dzięki reklamie, która była równocześnie jedną z pierwszych reklam komercyjnych w polskiej telewizji. Ciekawostką jest, że twórcy spotu prawdopodobnie bezprawnie skorzystali z melodii znanego utworu „La cucaracha”.