Sztuka jest naszą pasją, dlatego teraz przekuwamy ją w nowy rodzaj usług. Shpon D&P to dział w którym narysujemy, bądź namalujemy dowolną techniką wybraną grafikę. Wybierz temat pracy, jego funkcje, paletę barw i rodzaj podłoża, a my nadamy kształt Twojej wizji.
Wśród wielu produktów w naszej ofercie znajdziesz m. in:
- ilustracje
- karykatury
- kopie i reprodukcje
- murale
- obrazy autorskie
- plakaty ilustrowane
- portrety
Zapewniamy fachowe doradztwo, oraz satysfakcjonujące ceny uwarunkowane nakładem pracy i rodzajem usługi.
Rysunek
Rysunek to nic innego jak kompozycja linii i różnorodnych walorów wizualnych naniesionych na powierzchnie płaskiego podłoża. Rysunki wykonuję się za pomocą narzędzi, czyli wszystkiego co zdolne jest pozostawić ślad. Do najbardziej popularnych narzędzi rysunkowych zaliczamy węgiel, ołówek, gumkę, kredkę, mazak, tusz, atrament, sangwinę i sepię, natomiast jako podłoże najczęściej wykorzystuje się papier. Rysunek może mieć formę linearną bądź światłocieniową, a oprócz bycia samodzielnym dziełem, jako szkic lub studium może stanowić fazę wstępną przy opracowywaniu innego tworu, np. obrazu czy rzeźby.
Klasyczny
Rysunek klasyczny to działania z wykorzystaniem tradycyjnych instrumentów i narzędzi rysunkowych, takich jak ołówek czy kredka pozostawiających ślad w jednym walorze kolorystycznym np. czerń/szarość, na dowolnym, kontrastowym podłożu, takim jak papier, deska, płótno czy ściana. Oczywiście każdy rysunek może być zarówno monochromatyczny jak również barwny, należy jednak pamiętać, że pigmentowanie podłoża za pomocą pasteli uważane jest zarówno jako technika rysunkowa jak również jako technika malarska.
Istotą rysunku tradycyjnego jest fakt jego materialnego istnienia. Innymi słowy rysownik ma faktyczny kontakt z poszczególnymi narzędziami i podłożem których może dotykać fizycznie, a wszystkie walory, światłocienie, efekty, plamy, itd., wykonuje samodzielnie i powstają na skutek warsztatu, oraz umiejętności którymi dysponuje a dodatkowo są ograniczone zasadami i prawami fizycznymi, które często są nie istotne podczas rysowania komputerowego.
Komputerowy
Rysunek komputerowy a właściwie malarstwo komputerowe (Digital Painting) to rozwijająca się forma sztuki, w której tradycyjne techniki rysunkowe i malarskie zastępowane są za pomocą narzędzi cyfrowych. W przeciwieństwie do tradycyjnych sztuk rysowanie cyfrowe nie wykorzystuje fizycznego medium a artysta tworzy przy pomocy komputera, tabletu graficznego, rysika i specjalnego oprogramowania, które w większości przypadków naśladuje używanie mediów fizycznych.
W wielu programach narzędzia stylizowane są w ten sposób aby jak najbardziej przypominały narzędzia fizyczne, natomiast luka pomiędzy rysunkiem cyfrowym a tradycyjnym w sporej części wypełniona jest dzięki możliwości tworzenia własnych narzędzi i efektów. Główną różnicą między malarstwem cyfrowym a tradycyjnym jest proces nieliniowy. Oznacza to, że artysta często może ułożyć swój obraz w warstwach, które można edytować niezależnie. Ponadto możliwość cofania i ponawiania pociągnięć uwalnia artystę od liniowego procesu.
Malarstwo
Malarstwo znane jest ludzkości od zawsze i towarzyszy wszystkim kręgom etnicznym i kulturowym. W swej historii służyło różnym celom i wykształciło ogromną ilość technik, tematów i funkcji. Technicznie malarstwo posługuje się środkami plastycznego wyrazu takimi jak barwa, plama czy linia, które umieszczane są na podłożu takim jak płótno, papier, deska lub ściana.
Twórczość malarska podlega zasadom właściwym dla danego okresu a same dzieła zwykle są dwuwymiarowe lub trzywymiarowe z elementami przestrzennymi. W zależności od przeznaczenia i wielkości rozróżniamy malarstwo monumentalne, dekoracyjne, sztalugowe, książkowe, miniaturowe i zdobnicze, natomiast istnieją również podziały ze względu na tematykę, technikę i koloryt.
Poszukiwanie odmiennych form wyrazu przyczynia się jednak do kształtowania nowych oryginalnych kierunków i niezwykłej różnorodności dzieł malarskich.
Kopie i reprodukcje
Wykonanie kopii, czy reprodukcji obrazu przy pomocy technik malarskich należy do procesów trudnych i czasochłonnych. Należy przy tym pamiętać, że kopia nie jest reprodukcją i odwrotnie, oraz że są to dwa oddzielne terminy które mimo podobieństw oznaczają zupełnie coś innego.
Guernica – Pablo Picasso
Kopią nazywamy naśladownicze wykonanie dzieła sztuki przez innego artystę niż twórca oryginału. Kopia może zarówno powtórzyć cechy oryginału jak również naśladować je środkami technicznymi imitującymi oryginalne, z tym, że powtarzając dzieło należy pamiętać o zasadzie odżegnywania się od naśladowania oryginału tak aby danej pracy nie klasyfikowano jako falsyfikat. Reprodukcją natomiast jest wierne powielenie oryginału z użyciem tego samego materiału, techniki i sposobu wykonania a także motywów, konstrukcji i stanu zachowania. Wierne, dokładne i ścisłe odwzorowanie pozwala odróżnić reprodukcje od kopii, która może być wykonana w mniej dosłowny sposób odbiegając przy tym nieco od oryginału dzieła.